گزارش نشست علمي با موضوع «بررسی انتقادی شعار صلح عمومی و تحریم جنگ از تعالیم دوازده گانه بهائیت»

نقد شعار صلح عمومي و تحريم جنگ

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی پرهیزگار؛ استاد و پژوهشگر حوزه و دانشگاه، ۲۰ مهرماه در نشست علمی «بررسی انتقادی شعار صلح عمومی و تحریم جنگ از تعالیم دوازده‌گانه بهائیت» كه به مناسبت سالروز صلح امام حسن مجتبی(ع) در دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزار شده بود، گفت: یکی از وجوه اهمیت بررسی عملکرد فرقه بهائيت این است که بهائیت ادعای نبوت و مهدویت در قالب ساختار تشکیلاتی و هرمی دارد؛ یعنی شخص‌محورند و یکنفر در رأس هرم است. تفاوت میان فرق انحرافی و پیامبران در این است که سران فرق انحرافی به خودشان دعوت می‌کنند ولی پیامبران به خدا دعوت می‌کنند. قولوا لا اله الا الله تفلحوا ولی کسی مانند حسین‌علی نوری می‌گوید: کور شو تا جمالم بینی و کر شوتا از صوت ولی بهره بگیری.

وی با بیان اینکه وجه دیگر اهمیت بهائیت ارتباط آنان با دشمنان و کمک به پروژه اسلام‌هراسی و مبارزه علیه جمهوری اسلامی ایران، رواج اباحه‌گری و ترویج فساد و فحشاء در قالب‌های مختلف از جمله شبکه‌های رسانه‌ای مانند بی بی سی و من و تو است، تأکید کرد: همه کارشناسان و متولیان این دو شبکه بهایی هستند و فیلم‌های آنان در مسیر ترویج فساد و فحشا و به هم‌زدن کانون خانواده است.

پرهیزگار اضافه کرد: وجه دیگر اهمیت بهائیت هم گستره توزیع جمعیت آنان در مناطق مختلف جهان است. مثلاً در دورترین مناطق آفریقا هم بهایی وجود دارد و محافلی در نقاط مختلف دنیا دارند که عمدتاً هم مشغول جاسوسی در سراسر دنیا هستند به همین دلیل در کشورهای زیادی، بهائیان را جاسوس می‌دانند و این وصف اختصاص به ایران ندارد؛ البته بهایی بودن در ایران جرم نیست بلکه تبلغ بهائیت جرم است لذا ما کسی را که بهایی باشد در زندان نداریم مگر اینکه مرتکب جرم‌های مختلف شده باشد. البته ذکر این مطلب جالب لازم است که بدانید تبلیغ بهائیت در خود اسرائیل هم ممنوع است.

جریان احمدالحسن بصری نسخه جدید بهائیت است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه وجه دیگر اهمیت این فرقه، ارتباط با فرق انحرافی مدعی مهدویت مانند جریان احمداسماعیل بصری است، اضافه کرد: یعنی می‌توان گفت این جریان همان بهائیت در ورژن جدید است همچنین وجه دیگر اهمیت بهائیت ارتباط با استکبار جهانی و نفوذ در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی و لابی‌گری با آمریکا، انگلیس و اسرائیل است.

وی با بیان اینکه بهائیت بیش از ۱۲ شعار دارد که به اقتضای زمان مطرح می‌کند، اظهار کرد: البته خودشان شعارهای ۱۲گانه را مطرح می‌کنند ولی شعارهایشان منحصر به این تعداد نیست. عباس افندی(فرزند حسین‌علی نوری، رئیس فرقه بهائیت) با ادعای ابداع این تعالیم آن را ارائه کرد و گفت تعالیم حضرت بهاءالله مِثل ندارد و نور این قرن است. البته خاستگاه این شعارها تعالیم حسینعلی نوری نیست بلکه سفرهای عباس افندی به کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی است ک هاین تعالیم را به پدر خود خود حسینعلی نوری نسبت داده است ضمن اینکه تناقضات زیادی بین تعالیم حسینعلی نوری و مطالبی که افندی به او نسبت می‌دهد وجود دارد.

وی با اشاره به نظریه صلح عمومی بهائیت، اظهار کرد: در این شعارها به دنبال پرکردن برخی خلأها هستند و مثلاً می‌خواهند بگویند در ادیان قبل جنگ وجود داشته است و شاهد خلأ صلح هستیم لذا ما قائل به صلح برای عموم بشر هستیم. این در حالی است که از نظر ما صلح و جنگ جای خود را دارد؛ الان مثلاً اسرائیل ۷۰ سال است که فلسطینیان را زیر ظلم خود قرار داده، ولی از منظر این فرقه، اگر آنها مقاومت کنند و در برابر اشغال‌گری بایستند صلح عمومی را برهم زده‌اند.

شعار تساوی زن و مرد در بهائیت

وی ادامه داد: تساوی حقوق زن و مرد از دیگر باورهای آنان است این در حالی است که وقتی آنان را مورد مخاطبه قرار می‌دهد می‌گویند ای کنیزان الهی ولی معتقدند اگر این زنان شرایطی ار که آنها می‌گویند ملاحظه کنند می‌توان به آنان مرد گفت. مثلاً در ارث به اسلام اشکال می‌گیرند ولی خودشان، زن و دختر و خواهر را شهروند دسته چندم حساب می‌کنند.

پرهیزگار با بیان اینکه گاهی اوقات بهائیت از یکسری بزنگاه‌ها به نفع خود استفاده می‌کند مثلاً شعار تساوی زن و مرد و صلح عمومی را می‌دهد که در اسلام هم وجود دارد ولی آن را به نفع خودشان مصادره می‌کنند، تصریح کرد: از منظر اسلام صلح آنقدر بدیهی است که نیاز به گفتن ندارد و با این حال اسلام بر صلح تأکید زیادی دارد ولی جنگ در برابر ظالمان را هم جایز می‌داند؛ حسینعلی نوری می‌گوید در قرآن و بیان(کتاب علی محمد شیرازی) تعرض در سایر ادیان وجود دارد ولی کتاب اقدس ناسخ آن است زیرا تعرض به صورت کلی ممنوع است و مجادله با سایر ملل هم جایز نیست.

ناآگاهی رئیس فرقه بهائیت از احکام ابتدایی اسلام

وی افزود: حسینعلی نوری چون با علی محمدشیرازی با هم اختلاف داشتند شعارها و احکامشان عمدتا از طریق برادر او به دست ما رسیده است که عمدتا برگرفته از بابیت است. حسین‌علی نوری می‌گوید کتاب اقدس، ناسخ احکام قرآن و ادیان قبل است؛ پرسش ما از او این است که وقتی در مورد زکات از تو می‌پرسند می‌گویی همان حکم قرآن را اجرا کنید حال اگر تو معتقدی که احکام قرآن نسخ شده است و به جای آن کتاب اقدس، ملاک است پس چرا حکم زکات همان حکم قبل است. ضمن اینکه در قرآن فقط حکم کلی زکات بیان شده است و جزئیات در روایات است ولی او از این موضوع هم اطلاع ندارد.

پرهیزگار اضافه کرد: او می‌گوید سیف(شمشیر) به صورت کلی نسخ شده است؛ ما از او می‌پرسیم اگر در آئین شما جنگ وجود ندارد پس چرا انسیه نوری، خواهر تو رساله‌ای(معروف به رساله یا نامه عمه) را در پاسخ به فرزند تو نوشت و در آن گفت فلان فرد در انباری شهرداری فلان شهر به دستور پدر تو به قتل رسید و چند مورد از دستور قتل او را ذکر کرده است. یا وقتی بهائیون را از بغداد تبعید و به فلسطین و قبرس تبعید کردند آنها اقدام به کشتار ازلی‌ها(پیروان بابیت) کردند.

وی تاکید کرد: این همه کارشکنی و تحریم اقتصادی و حقوق بشری و … علیه ایران ریشه در کجا دارد؟ همواره یک طرف آن بهائیون بوده‌اند و آن وقت اینها مدعی هستند که در آئین ما مجادله هم نباید بکنید. بهائیت در دفاع از یک خانمی که به جرم‌های مختلف از حوادث سال گذشته در زندان است و از بهائیت حمایت کرده بود بیانیه می‌دهد و آنها با استفاده از کمیته صلح نوبل و … اهداف خود را دنبال می‌کنند.

پرهزگار افزود: عباس افندی می‌گوید آرزوی ما صلح عمومی در همه عالم است و تا صلح عمومی اعلام نشود عالم آرام نشود؛ خب شما صلح عمومی را اعلام کردید ولی چرا بعد از اعلام شما جهان ارامش نیافته است بلکه بعد از اعلام شما دو جنگ جهانی رخ داد و چند دهه است که فلسطین زیر ظلم اسرائیل است و این همه جنگ در دنیا رخ داده است. عباس افندی می‌گوید ظهور حسین‌علی نوری در مسیر صلح است و بهاءالله زمانی که حرب(جنگ) بین مذاهب بود و ادیان دشمن همدیگر بودند و همدیگر را نجس می‌دانستند در چنین ظلمتی، آمد و این ظلمات را زائل کرد.

حمایت بهائیون از شورای امنیت

وی ادامه داد: تعلیم دیگر آنها ایجاد محکمه کبرای عالم انسانی است که منظورشان همان شورای امنیت و سازمان ملل است؛ حال سؤال ما این است که چرا با وجود این نهادها صلح عمومی رخ نمی‌دهد. بهائیت مدعی منجی ادیان قبل است ولی قرار بود با ظهور حسینعلی نوری و بهائیت جهان از صلح و آبادانی پر شود ولی او آمد و اعدام شد و هیچ اتفاقی هم نیفتاد و دنیا پر از جنگ و خونریزی هم شده است و این محاکم کبرا هم دستاویزی برای ظلم بیشتر شده است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: می‌گویند: علی محمد شیرازی باید قائم باشد و از مکه قیام کند ولی در عمرش به مکه نرفته است؛ البته او خودش مدعی مهدویت نبود ولی بهائیت این ادعا را به او انتساب کردند تا بتوانند نبوت حسینعلی نوری را اثبات کنند زیرا شیرازی بشارت به ظهور یک منجی داده بود. عباس افندی آمریکا را نماد صلح می‌داند و می‌گوید هیچ ملیتی در آزادگی و حسن نیت مانند آمریکا نیست و سایر ملل نتوانند صلح عمومی را تاسیس کنند ولی این کشور قادر است. چرا اینچنین سخن می‌گوید؟ چون او جیره‌خوار آمریکا است؛ می‌گوید دولت و ملت آمریکا خیال استعمار و حمله به سایر ملل ندارند ولی او در دهه‌های معاصر نبود تا ببیند که آمریکا به افغانستان و عراق و … حمله کرد.

وی با بیان اینکه براساس احکام بهائیت اگر کسی خانه شما را آتش زد اجازه ندارید خانه او را به آتش بکشید بلکه باید خود او را آتش بزنید، افزود: یکی از شگردهای آنها طرح مطالب کلی است مثلا می‌گوید اگر زن طلاق بگیرد سخنی از عده و حضانت فرزند و … وجود ندارد یا در بحث ازدواج، ازدواج با زن پدر را ممنوع کرده است ولی ازدواج با سایر محارم را جایز می‌داند. همچنین شعارهای او با رفتار و کردار آنان در تناقض است؛ اگر بهائیت را مثلا مصلح و ضد جنگ بدانیم چرا سپهبد اسدالله سمیعی که ویز جنگ سلطنت پهلوی بود بهایی بود همچنین تعداد زیادی از نظامیان و سرکردگان حکومت پهلوی، بهایی بودند؛ اینکه بگویید دوران سیف گذشته است پس چرا این همه از خود شما در راس مناصب نظامی کشور بودند.

پرهیزگار با بیان اینکه حمایت از کشورهایی چون دولت عثمانی و انگلیس و … هم در کارنامه فعالیت آنان وجود دارد و در جنایات آنان شریک هستند، گفت:  اینها مدعی صلح عمومی هستند ولی بعد از علی محمد شیرازی بین حسینعلی نوری و صبح ازل یعنی جانشین شیرازی دعوا شد تا جایی که دولت عثمانی مجبور شد بهایی‌ها را به فلسطین و ازلی‌ها را به قبرس تبعید کند، یعنی بین عباس افندی و محمدعلی افندی دعوا رخ داد و عباس افندی، محمدعلی افندی را جانشین خود قرار نداد.

در فضاهاي زير ميزبان شما هستيم:
eitaa.com/bahaiat
instagram.com/bahaiat

Be the first to comment

Leave a Reply

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


*